Reklama, a marketing

Marketing to słowo, które dość często pojawia się w mediach lub też występuje w profesjonalnych, biznesowych wiadomościach. Zacznijmy od tego, czym różni się reklama od wspomnianego marketingu. Media powtarzają te słowa niczym mantrę, jednakże nie spieszczą się z wyjaśnieniem. Reklama jest częścią marketingu, lecz to tylko jednorazowa akcja, której celem jest bezpośrednie dotarcie do klienta. Najczęściej jest płatna i pojawia się w masowych środkach przekazu, takich jak telewizja, radio, bądź na słupach do wywieszania plakatów. Marketing jest natomiast systematycznym, długotrwałym procesem wdrażania produktu dla klienta. Zajmuje się badaniem rynku, zabieganiem o dobrą opinię, wieloma testami i sposobami do dotarcia do jak największej grupy potencjalnych klientów. Oba pojęcia są ze sobą często mylone lub też używane na przemian. To dość znaczący błąd, gdyż oba terminy odnoszą się do zupełnie innych procesów i czynności. Nie zmienia to jednak faktu, iż reklama jest częścią ogólnie pojętego marketingu.

Comments Closed

Comments for this post are now closed.